Чим обумовлені зміни в Facebook
Жага експансії
Соцмережа хоче забрати собі багатомільярдну телевізійну аудиторію. Для цього вона активно розвиває свій формат live-трансляцій. За статистикою прямі ефіри вже збирають в шість разів більше комунікацій, ніж звичайні відео. Цього року соцмережа отримала ексклюзивні права на трансляцію червоної килимової доріжки «Золотого глобуса».


Оптимізація рекламних площ
В середині минулого року соцмережа заявила про брак вільної рекламної площі. При цьому 84% аудиторії використовують мобільні пристрої, де місце під рекламу обмежене розміром екрану смартфона. Однозначно, реклама повинна бути максимально релевантною, іншу просто ніде показувати.


Формування звички регулярного використання
Соцмережа усіма силами знову і знову повертає аудиторію на сайт або в мобільні додатки. Уже зараз 2,5 млрд чоловік заходять в Facebook 14 раз в день і проводять в ній в середньому по 60 хвилин.


«Заспокоєння» для уряду і спецслужб
Після гучних скандалів соцмережу почали вивчати немов під мікроскопом. Facebook прагне показати, що стрічка новин показує реальний контент від справжніх людей, який не порушує авторські та особисті права.


Що робити підприємцям?
Збільшувати вагу контенту
У алгоритмів «розумної» стрічки Facebook понад 100 тисяч ваг ранжирування, під які ви повинні підлаштуватися. Стрічка персоналізована, тому ваги вважаються для кожного користувача окремо. На те, чи побачать ваш контент чи ні, впливає абсолютно все:

  • лайки і коментарі;
  • підписки на ваші спільноти;
  • налаштування повідомлень про публікації;
  • підключення до трансляцій;
  • глибина перегляду відео;
  • число прямих комунікацій в месенджерах.

Залучати передплатників в дискусію
Коментарі – це нові розшарювання. Тепер в алгоритмах ранжирування саме коментарі мають найбільшу вагу. Facebook підвищує частку контенту, який викликає у людей реакцію.

Робіть публікації душевними і людяними, задавайте питання і закликайте брати участь в обговореннях. Контент, який раніше збирав багато переходів, але ніхто не додавав коментарів, тепер втрачає трафік.


Залучати лідерів думок
Проаналізуйте своїх друзів за важливим для вас критеріям: професія, проект, характер, слабкі і сильні сторони. Визначте, що їх цікавить, про що вони пишуть і що говорять;

складіть список людей, яким ви готові приділяти увагу протягом року;
коментуйте їх публікації і активно беріть участь в обговореннях;
згадуйте їх в своїх публікаціях з релевантним контентом.
Ваші друзі помітять таку активність в стрічці повідомлень або на своїй стіні. Це збільшить ймовірність того, що вони залишать вам у відповідь корисний коментар.


Створювати та розвивати групи
Директор з розвитку Facebook Кріс Кокс пояснив на прес-конференції, що соцмережа надає перевагу релевантному контенту в групах публікацій бізнес-сторінок.

Уявіть, що бізнес-сторінка – це вітрина магазину, а група – це простір всередині магазину, де люди спілкуються і задають питання. Сьогодні недостатньо розбудовувати сухий бренд, потрібно приємне спілкування і теплі рукостискання.

Це особливо важливо, якщо ви представник компанії або її обличчя. До речі, Facebook давно тестує рекламу в групах, а значить, вона там теж скоро з’явиться. Ваші зусилля з розбудови спільноти не пропадуть дарма.


Проводити live-трансляції
Найкраще починати з трьох трансляцій в тиждень. В ідеалі добре вийти на щоденні прямі ефіри, систематизувати їх і запустити власне шоу.

Використовуйте Facebook як вебінарну платформу для навчання підписників, проводьте QA-сесії, показуйте свій робочий стіл, спілкуйтеся з аудиторією, кличте гостей і експертів. Для цих цілей підійдуть Zoom або Вelive.tv, через які теж можна вийти в Facebook-live.


Виходити в офлайн
Ця порада актуальна для регіональних бізнесів, на допомогу яким Facebook запустив додаток Facebook Local. У ньому показуються всі зустрічі, які відбуваються навколо користувача.


Виводити бізнес на інші майданчики
Використовуйте месенджери і ботів, переносите свій контент в блоги і розсилки.

Новий алгоритм загострив конкуренцію за право бути почутим. І це чудово. Конкуренція заточує мозок на пошук нових шляхів і можливостей. У моду повернулися добротні людські цінності, підвищується значимість особистих контактів.