Як складати бізнес-план

  • -

Як складати бізнес-план

1. Загальні відомості.
Перш ніж перейти до планування бюджету і стратегій продажів, спочатку необхідно отримати загальні уявлення про майбутнє бізнесі. Ви повинні проаналізувати всі деталі і підводні камені, про які краще знати заздалегідь.
Чим ви будете займатися? Яка ваша мета? Чи потрібні вам партнери по бізнесу? Чи буде потрібне вам спеціальне приміщення або ви будете працювати онлайн? Що необхідно для ведення бізнесу?

2. Товари і послуги.
Бізнес-план повинен включати опис продукції або послуг, які ви збираєтеся надати своїм клієнтам. Дуже ефективний метод – це категоризувати вашу продукцію. Наприклад, якщо ви хочете займатися дизайном, класифікуйте свої послуги за категоріями: весілля, корпоративи, свята і так далі.
Складіть короткий опис кожного товару або послуги. Це не тільки буде зручно для ваших клієнтів, але і допоможе вам чітко структурувати свій бізнес.

3. Ціна та маркетинговий план.
Як тільки ви категоризуєте свої товари або послуги, потрібно визначитися з їх вартістю. Чим ви будете керуватися, призначаючи свою ціну? З’ясуйте, яка середня вартість вашого товару і скільки за нього готові віддавати потенційні клієнти.
Далі слід визначитися, яким чином ви будете залучати клієнтів. В маркетинговий план потрібно включити детальний опис стратегій і тактик, яких ви збираєтеся дотримуватися.
Соцмережі – один з найвигідніших сучасних майданчиків для реклами бізнесу. Також ви можете прорекламувати свій продукт на сайтах і в блогах.

4. Аналіз ринку.
Аналіз ринку – це найважливіша складова бізнес-плану. Щоб залучити потрібних клієнтів, необхідно бути в курсі їх інтересів і потреб. Подумайте, хто буде вашими потенційними клієнтами. Яка форма товару або послуги для них краща?
Зберіть всебічну інформацію про вашу нішу. З’ясуйте, чи користуються популярністю послуги і товари, які ви збираєтеся пропонувати. Постарайтеся заздалегідь визначити, чи є у вашого бізнесу перспектива розвитку.

5. Конкурентний аналіз.
У бізнесі на кожному розі підстерігають конкуренти. Тому необхідно зібрати про них детальну інформацію. З’ясуйте їх сильні і слабкі сторони. У чому їх перевага? Що вони можуть запропонувати клієнтові, чого немає у вас? А в чому виграєте ви?
Подумайте, в чому полягає істотна відмінність між вами і вашими конкурентами. Чи матиме ваша продукція набагато кращу якість? Чи спеціалізуєтесь Ви на чомусь винятковому і рідкісному? Чи більше у Вас досвіду? Визначте, яким чином ви зможете обійти інших.

6. Фінансовий план.
Цей розділ включає в себе всі питання фінансового забезпечення вашого бізнесу.
Розрахуйте суму, яка необхідна вам на початкових і наступних етапах. Враховуйте такі постійні витрати, як поставки, закупівлі, зарплати, послуги підрядників, податки і так далі.
У фінансовому плані повинен бути позначений і дохід, що отримується з вашого бізнесу.
Спробуйте знайти інвесторів і запропонуйте вигідні умови для обох сторін. Пам’ятайте про те, що в явно збитковий бізнес не будуть вкладати гроші. Тому чітко розпишіть, яку вигоду зможуть отримати інвестори.