Що робити під час сезонного спаду продажів? Можна змиритися і почекати «хлібних» місяців, а можна спробувати активізувати продажі.

Існує жорстка сезонність, коли різниця в продажах досягає ста відсотків. Новорічні іграшки, валентинки, великодні набори – все це продається тільки з нагоди і абсолютно не користується попитом протягом решти року. Боротися з проявом жорсткої сезонності марно, ви все одно не зможете істотно підняти продажі.

Якщо ж різниця в прибутках в сезон і несезон приблизно 30-40%, то боротьба за прибуток цілком доречна. Розповідаємо, як можна стимулювати продажі в період сезонного спаду.

1. Заздалегідь поповніть асортимент сезонними товарами.
У бізнесі це називається диверсифікація. У це поняття входить розширення асортименту та освоєння нових видів виробництва. Звичайно, цей крок повинен бути підготовлений заздалегідь. Тобто ще в момент піку продажів вам варто задуматися – що ви будете пропонувати своїм клієнтам в іншу пору року, а також скільки часу і матеріальних вкладень зажадає переорієнтація вашого бізнесу?

Наприклад, якщо ви займаєтесь пошиттям та продажем літніх сандалів, то до зими можете підготувати милу колекцію домашніх тапочок.

2. Влаштуйте сезонний розпродаж
Не так багато існує по-справжньому економних людей. Незважаючи на привабливі знижки, мало хто йде купувати пуховик влітку, навіть розуміючи, що це вигідно. І тим не менше, сезонних розпродажів з нетерпінням чекають усі, не позбавляйте і ви своїх клієнтів цієї радості.

3. Пропонуєте клієнтам купони з подовженою дією
Будьте креативними: трохи знизивши ціну на продукцію, подаруйте клієнту купон на знижку, який він зможе використовувати через декілька місяців. Якщо ви продаєте програмне забезпечення і у вас передбачена платна технічна підтримка, то в несезон цю опцію можна пропонувати за півціни.

Суть в тому, щоб не просто протриматися у важкі для вашого бізнесу місяці, але і зібрати якусь базу майбутніх клієнтів, які захочуть повернутися до вас за більшими покупками.

4. Продавайте емоції
Позитивні емоції роблять товар ще цікавіші, тому радимо звернутися до допомоги сторітеллінга і використовувати його на сайті, в блозі, розсилці і постах в соцмережах. Так ваш продукт отримує образ, який запам’ятовується і асоціюється у покупців з чимось хорошим. Вибираючи між звичайним прикрасою і прикрасою з «обличчям», людина віддасть перевагу другій.

5. Презентуйте новинку
Несезон – вдалий час для введення новинок в асортимент. У порівнянні з гарячою порою, коли вам доводиться думати тільки про те, як би швидше упакувати посилки, у вас буде більше часу на підготовку рекламної кампанії. Можна зняти рекламний ролик про новий продукт, реалізувати нетривіальну фотосесію і випустити інтригуючу серію постів в Інстаграмі. Презентацію новинки добре б поєднати з спецпропозицією і зробити на неї значну знижку. Взяти безпосередню участь в цьому атракціоні небаченої щедрості напевно захочуть і ваші постійні покупці, і майбутні клієнти.

6. Освоюйте новий канал продажів
Тепер, коли замовлень менше, нарешті можна зайнятися тим, до чого не доходили руки в розпал продажів. З появою вільного часу простіше просувати магазин у соціальних мережах: вам не доведеться розриватися між оформленням замовлень та роботою в соцмережах. Наприклад, можна попрацювати над сторінкою ренду в Інстаграмі: продумати оформлення і зміст постів, налаштувати рекламу.

7. Не пропадайте з інтернету
Велика спокуса в дні несезону сісти в літак і відправитися куди-небудь відпочити. Зрештою, ви це заслужили. Але намагайтеся, навіть насолоджуючись подорожами, не пропадати з уваги своїх клієнтів. Регулярні пости в блог і соцмережі, звична розсилка і оперативні відповіді на листи покупців будуть будуть їм про те, що двері вашого інтернет-магазину відкриті для них цілий рік.