1. Не обов’язково бути оригінальним
Перший крок до створення власного бізнесу – визначити, чим ви хочете володіти і управляти. Від багатьох людей це вимагає зусиль. Першопочаткову ідею руйнує спроба знайти складні відповіді на досить прості запитання. Іншими словами, вони ускладнюють процес пошуку ідеї. Занадто часто люди чекають і не починають бізнес, тому що хочуть вийти на ринок з новою ідеєю, з чимось, що ніколи раніше не робилося, або зробити щось особливе. Але нові ідеї часто не спрацьовують або спрацьовують недостатньо швидко. Першовідкривачам нових територій часто доводиться дорого заплатити, перш ніж вони отримають нагороду.
Якщо говорити про бізнес, то він заснований на наслідуванні. Озирніться навколо. Що бачите? Перукарні, кафе, чистку килимів, миття машин, ресторани, комп’ютерні та меблеві магазини, магазини одягу, туристичні бюро, рекламні агентства … Це бізнес, якого ми сьогодні потребуємо і будемо потребувати в майбутньому.
Звичайно, деякі види бізнесу вимагають особливих навичок, але здебільшого, якщо хочеш присвятити себе простим, необхідним для життя заняттям, можна навчитися практично всьому. Ті, хто не бажає витрачати енергію, починаючи з нуля, купують франшизи або ліцензії.
Так вони можуть сконцентруватися на управлінні, створення клієнтської бази і переваги масштабного виробництва, що забезпечують франшизи.

2. Ставте амбітні цілі
Вам не потрібно мучитися над формулюванням довгострокової мети. Вирішіть, чого хочете, і позначте відповідне поле. І мета, і відведений на неї час повинні бути амбітними, але досяжними. Не робіть метою нездійсненну мрію.
Зосередившись на загальній картині, ви повинні вірити, що це реально і що ви здатні зробити бажане. Ставши на шлях досягнення мети, зосередьтеся, але не засмучуйтеся, відставши від графіка. Починаючи, ви не знаєте, чи вдасться вам досягти бажаного, але мета у вас є, і до неї можна рухатися. Іноді з випередженням графіка, а іноді відставати, це не так важливо. Головне – залишатися зосередженим і продовжувати рух. Що, якщо ви не досягли її? Ну, значить, не досягли. Адже це не кінець бізнесу. Просто це займе трохи більше часу.

3. Не ускладнюйте
Припустимо, ви вирішили почати свій бізнес. Що потрібно врахувати і зробити для початку? Писати бізнес-план? Чи враховувати ризики і думати, як прогодувати сім’ю? Чи треба брати до уваги думку оточуючих про вашу бізнес-ідею і слухати поради з боку? Ось одна з причин, через яку багато хто не починає власну справу: для цього треба обдумати занадто багато питань!
Якщо ви все кидаєте, щоб зайнятися бізнесом, або приймаєте важливе рішення про своє майбутнє, то це хороша ідея. Але якщо перед тим, як почати, ви хочете почувати себе абсолютно впевненими в успіху, то, напевно, ви ніколи не почнете.
Бізнес – не наука. У цій області ми не можемо змішати дві хімічні речовини, щоб отримати передбачуваний результат. Невідомість – дискомфортний стан, та й взагалі, в скрутному мистецтві бізнесу навряд чи можна знайти комфорт. Тому багато людей, які стверджують, що хочуть відкрити свій бізнес, ніколи не переходять від бажань до дій.
Вони застрягли на стадії занепокоєння – «а що, якщо …», і витрачають час на підготовку, прицілюючись, але ніколи не вистрілюючи. Згадайте, що говорили стародавні китайські філософи: «Дорога в тисячу миль починається з одного кроку». Цю думку можна застосувати і до бізнесу. Якщо ви хочете почати, потрібно зробити перший крок. Не великий і не маленький. Чи не правильний і не помилковий. Просто крок. Обдумування, обговорення і навіть написання бізнес-плану – все це відмінно, але, поки ви не зробили чогось конкретного, ви так і не почали.

4. Навчайтесь на практиці
Незалежно від підготовки, досвіду і освіти багато підприємців навчилися методом проб і помилок. Коли вони починали бізнес, у них не було відповідей на питання і необхідних знань, щоб створити успішну компанію.
Вони отримували їх, роблячи щоденну роботу. Вчитися в школі життя і отримувати удари – не завжди приємна, але невід’ємна частина розвитку будь-якого бізнесу. У цій школі вам не дають відповідей. Швидше, це навчання по ходу справи. Сильні удари багатьох доводять до відчаю і зовсім точно знижують амбіції. Єдина втіха – думка, що і отриманий досвід, і удари допоможуть вам краще працювати в майбутньому.
Ви ніколи не закінчите школу життя, тому що в бізнесі завжди залишаються проблеми. Ви можете почати свій бізнес, маючи чітку мету, працюючи з усіх сил, але навряд чи доберетеся до своєї мети по прямій. Проблеми виникають постійно, і їх всі неможливо передбачити. В основному вони бувають пов’язані з постачальниками, з готівкою і людьми.
5. Постійно придумуйте щось нове
Щоб досягти максимального прибутку від бізнесу, потрібно збільшити продажі. Щоб збільшити продажі, потрібно більше клієнтів. Щоб залучити клієнтів, які постійно б до вас поверталися, треба вдосконалювати бізнес.
Всі успішні компанії пропонують клієнтам щось цінне, але цього недостатньо. Клієнти оцінюють, що і за скільки вони отримують. Їх критерії прийняття рішення про повторну покупку дуже прості. Вони хочуть краще, швидше і дешевше!
Навіть якщо ви досить розумні, щоб побудувати ідеальний бізнес з першого разу, і ваш продукт або послуга ідеально підходить клієнтам, через деякий час ваші позиції зазнають змін, тому що ринок не стоїть на місці. Ваші продукт або послуга можуть бути унікальними, але ж ніхто не зупинив подальші нововведення.
Ніколи не забувайте: ставши власником бізнесу, ви автоматично включаєтеся в постійне змагання з ринком, на якому з’являються покращення, і незалежно від того, на якому рівні ви перебуваєте, впровадження удосконалень – щоденна необхідність.

6. Довіряйте своїм людям
Ефективність бізнесу визначається посадовими інструкціями, ступенем делегування повноважень відповідно до потреб бізнесу і правильними людьми для кожного завдання.
Перш за все, кожна справа має бути добре структурована, щоб відповідати потребам компанії. Потім ви повинні вміти передавати повноваження і відповідальність. І нарешті, залучити для виконання кращих людей, а потім продовжувати їх навчити. І, звичайно, ви повинні в них вірити!

7. Беріть кредит вчасно
Головне правило бізнесу – завжди мати гроші і ніколи, ніколи не витрачати їх повністю. Будьте економні, забирайте гроші, які вам належать, якомога швидше і беріть в борг перш, ніж вам потрібно. Пам’ятайте, що співробітники кредитного відділу банку живуть за двома основними правилами:

ПРАВИЛО № 1. Якщо вам потрібні гроші, то ви їх не отримаєте.
ПРАВИЛО № 2. Якщо вам не потрібні гроші, то ви запросто можете їх отримати.

8. Слідкуйте за якістю
Ступінь, в якій ми відповідаємо очікуванням клієнтів і перевершуємо їх, призводить до повторних покупок нашого товару. Щодня залучати нових клієнтів – один з найважливіших уроків бізнесу, тому що клієнти – це і є бізнес. Насправді це ваш єдиний актив. Вартість вашого бізнесу прямо пропорційна кількості клієнтів, яких ви зумієте зацікавити і зберегти.