Просування сайту з нуля – проблема, яка хвилює багатьох початківців і досвідчених підприємців. Оптимізація нового ресурсу – комплексний захід реалізовувати його потрібно в декількох напрямах відразу. Необхідно продумати структуру, дизайн, потурбуватися технічним станом сайту. Отже, з чого починається розкрутка новоствореного ресурсу?

Оптимізація, загальні поради
Просування нового сайту потрібно починати з внутрішньої оптимізації. Насамперед необхідно окреслити для себе майбутню концепцію, структуру ресурсу. Уявити, як виглядає інтерфейс, яким чином відвідувачі знайдуть потрібний товар чи послугу. Головне, що треба пам’ятати на цьому етапі: чим простіший шлях потенційного клієнта до потрібної йому частини сайту, тим буде кращий кінцевий результат – ви отримаєте замовлення.

Також, почавши просування сайту з нуля, потрібно звернути увагу на його загальний дизайн. Зовнішній вигляд ресурсу сильно впливає на швидкість його завантаження. Якщо ресурс буде завантажуватися довше як декілька секунд, то відвідувач просто піде, оскільки зараз в Інтернеті є багато швидких ресурсів.

Внутрішня оптимізація
Для того, щоб просування нового сайту відбувалось ефективно, потрібно в першу чергу зайнятися внутрішньою оптимізацією. Що це означає?

Внутрішню оптимізацію сайту проводять з метою максимального пристосування ресурсу для відвідувачів і швидкої індексації пошукових роботів. Чим менше буде проблем у тих, і інших, тим частіше будуть заходити потенційні клієнти на ваш сайт, і тим вищою буде позиція ресурсу в пошуковій видачі.

Управління сайтом
Перед тим, як розпочинати підготовку ресурсу до розкрутки, потрібно зробити так, щоб ним можна було комфортно управляти. Для цього слід грамотно вибрати CMS для сайту. Їх існує безліч, потрібно підібрати таку, яка найкраще підходить тематиці ресурсу. Різні системи управління створювалися для виконання різних завдань.

Сама CMS рідко може забезпечити користувача всім необхідним функціоналом. Тому часто потрібно доставляти певні плагіни, щоб розширити можливості системи управління і полегшити собі роботу з сайтом. Наприклад:

All-in-One SEO – вкрай корисний плагін для WordPress, відмінно підходить для ведення власного блогу. Полегшує інтеграцію тегів, допомагає підвищити привабливість кожної окремої сторінки;
Google Sitemap – модуль, без якого просування сайту буде проходити вкрай складно. Він допомагає створити і налаштувати карту сайту. Це спеціальний файл, який допомагає пошуковому роботу швидко провести аналіз, зібрати всю необхідну інформацію і знайти потрібний контент на сайті;
MaxSite Anti Spam Image – плагін, що допомагає захищати ресурс від спамерів і спамерських пошукових роботів. Якщо цей модуль встановлений, то тепер для того, щоб залишити коментар, необхідно правильно ввести символи, що містяться на захисному зображенні;
Після того, як всі необхідні плагіни встановлені, необхідно скористатися можливостями  пошукових систем. Йдеться про такий сервіс, як Google Webmaster. Завершивши установку модулів, згенерувавши карту сайту, можна спокійно там реєструватися. Туди потрібно буде відправити файл sitemap, що допоможе пошуковим роботам швидше і точніше проіндексувати створений сайт.

Крім пошукової системи Google є ще й інші подібні сервіси. Нехтувати ними не варто, адже трафік може йти навіть з Yahoo або MSN. Тим більше, що у кожної з цих пошукових систем є власні ресурси для вебмайстрів.

Окрема порада для інформаційних сайтів або майданчиків, які планують публікувати багато новин. Їм буде корисно зареєструвати свою стрічку в RSS зібранні. Ці майданчики допомагають швидко індексувати сайти, повідомляють пошуковим роботам про те, що вийшов новий матеріал і розміщують у себе невеличкий анонс. Це допомагає ресурсу зайняти високу позицію в пошукових системах і дає додатковий потік відвідувачів з RSS агрегаторів. Також багато подібних майданчики розміщують у себе посилання на зареєстровані сайти.

Контент сайту
Контент – інформація на сайті, яка індексується пошуковими роботами, саме на неї звертають увагу користувачі. Головне в цьому випадку – ексклюзивність та унікальність. На текстах, скопійованих з інших ресурсів, користувацьку аудиторію сайту не вдастся збільшити.

Займаючись наповненням сторінки, потрібно приділити особливу увагу таким пунктам:

Заголовок. Потрібно, щоб він відповідав змісту самого матеріалу і був максимально інформативним;
Опис сторінки. Він повинен максимально точно висвітлювати задану в заголовку тему і, що важливо, бути повністю унікальним;
Ключові слова. Це спеціальні словосполучення, за якими і буде проходити просування всієї сторінки.
Варто пам’ятати, що контент сайту – найважливіший елемент всього просування ресурсу в інтернеті. Більшість кроків по внутрішній і зовнішній оптимізації сайту будуть марними, якщо інтерес потенційного клієнта не буде підігрітий корисними матеріалами. Вони повинні бути максимально унікальні, містити мінімум граматичних помилок, а сам сайт необхідно постійно доповнювати новим контентом.

Сторонні ресурси, корисні для розкрутки
Посилання на ваш сайт зі сторонніх ресурсів можуть підвищити довіру до ресурсу у пошукових роботів. А для того, щоб збільшити кількість посилань, існує величезна кількість безкоштовних способів. Наприклад, каталоги.

На даний момент в інтернеті існують сотні, якщо не тисячі, різноманітних каталогів, де можна розмістити коротку статтю, з посиланням на свій сайт. У більшості випадків це буде абсолютно безкоштовно. Додатковою привабливістю цього способу є те, що він не вимагає багато часу. Тим більше, що в процесі розкручування нового сайту потрібно використовувати всі існуючі можливості. Розміщення посилань на сторонніх ресурсах – одна з них.

Ще є популярний метод закупівлі посилань на свій сайт. Якщо декілька років тому це було досить рідкісним явищем, то зараз воно отримало величезну популярність. Тепер посилання закуповуються у величезній кількості, багато компаній поставили цю справу на потік. А, як наслідок, біржі, що пропонують подібні послуги, давно перетворилися на малозрозуміле звалище чужих посилань. Пошукові роботи не будуть звертати уваги на ссилки з таких сайтів, а значить користі від закупівлі не буде ніякої. Перед тим, як зважитися на співпрацю з подібним ресурсом, потрібно провести невелике дослідження. Як виглядає сайт? Як проходить розміщення посилань? Кращий спосіб подібного розміщення – природний. Тобто посилання вставляються в матеріал не просто так, для кількості, а в подібних за змістом і тематикою розділах.